Odpovědi na časté dotazy

  

  1. Co je EasyChange?  

EasyChange je česká platební instituce s licencí ČNB, která od roku 2010 nabízí bezhotovostní konverzi deviz a devizový platební styk.

 

  1. Jaké služby nabízíme?  

Nabízíme bezhotovostní konverze deviz (EUR, USD, GBP) a CZK, devizový platební styk, platby v měnách EUR, USD a GBP do a ze zemí celého světa, platby v EUR v zemích EHP bez poplatků a vždy s výhodným kurzem.

 

  1. Jak se mohu stát klientem EasyChange?  

Stát se klientem je snadné, stačí vyplnit žádost o Rámcovou smlouvu online na našich stránkách. K vyplnění smlouvy můžete také využít službu Bank ID, která smlouvu vyplní za Vás (tato služba je dostupná pouze pro fyzické osoby). Po uzavření smlouvy získáte přístup do naší Klientské zóny.

 

  1. Jaké měny mohu u EasyChange obchodovat?  

Obchodujeme s CZK, EUR, USD a GBP, včetně všech kombinací těchto měn.

 

  1. Jak probíhají obchody na EasyChange?  

Po zadání příkazu ke konverzi v Klientské zóně a odeslání finančních prostředků na sběrný účet EasyChange, odešleme konvertovanou měnu na vámi zvolený účet.

 

  1. Jaké jsou výhody používání služeb EasyChange?  

Nabízíme rychlé převody, výhodné kurzy, bezpečný a snadný přístup z mobilu a také možnost uzavření smlouvy online přes Bank ID. Naší největší devizou je 100% klientský servis. Se vším Vám rádi pomůžeme, obchodem provedeme a vždy ochotně poradíme.

 

  1. Je možné sledovat kurzy v reálném čase?  

Ano, naše webové stránky aktualizují kurzy každou minutu a zobrazují graf s vývojem kurzu za posledních 24 hodin.

 

  1. Jaké jsou poplatky za služby?  

Naše služba jsou většinou bez poplatku. Při zasílání deviz do zahraničí je neposíláme z českých bank, ale rovnou z našich účtů v zahraničí. Tím můžeme naši službu nabídnout bez poplatků, které běžně účtují banky za SEPA platby. Navíc takový převod je mnohdy rychlejší, než pokud byste eura zasílali z Vaše českého účtu u české banky. Jsou ale i situace, ve kterých poplatky účtujeme, a ty jsou blíže popsány v Sazebníku. Klient je však vždy ještě před transakcí na tyto poplatky upozorněn. 

 

9. Jak EasyChange chrání moje osobní údaje?  

Respektujeme vaše soukromí a zabezpečení vašich údajů. Informace o našich postupech ochrany osobních údajů najdete v sekci Ochrana osobních údajů na našich webových stránkách.

 

10. Co je Bank ID a jak mi může pomoci?

Bank ID je digitální metoda ověřování vaší identity pro fyzické osoby. Pokud se jako fyzická osoba chcete stát klinetem EasyChange, nyní můžete tuto službu využít, což vám ušetří čas a zjednoduší celý proces vyplňování rámcové smlouvy. Smlouvu následně schvalujeme v pracovní době. Pokud již využíváte internetové bankovnictví u jedné z bank poskytujících Bank ID, máte vše potřebné pro jeho použití (seznam bank: AirBank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční Banka, Moneta, RaiffeisenBank, Banka CREDITAS, Fio Banka). Více info na: www.bankid.cz


11. Je používání Bank ID bezpečné?

Ano, používání Bank ID je velmi bezpečné. Služba je poskytována přímo bankami, a tak je zajištěna maximální možná ochrana vašich údajů. Přihlašovací údaje zůstávají viditelné pouze pro vás a vaši banku a jsou chráněny stejně dobře, jako když se přihlašujete do svého internetového bankovnictví. Pro ztotožnění budou sdíleny pouze ty údaje, které jsou nezbytné pro dokončení vaší transakce nebo požadavku a které před odesláním odsouhlasíte.


12. Je používání Bank ID zpoplatněno?

Ne, služba Bank ID je zcela zdarma. Nemusíte se tedy obávat žádných skrytých poplatků.

 

13. Kdo může službu EasyChange využívat? Je služba pouze pro firmy z České republiky?

Službu mohou využívat nejenom firmy, ale i soukromé osoby či spolky. Taková osoba, příp. společnost, by ale neměla být na sankčním seznamu EU a na sankčním seznamu z přílohy nařízení vlády č. 210/2008 Sb. v aktuálním znění. 

Službu může využívat kdokoliv, kdo má v bance zřízen bankovní účet a s námi uzavřenou Rámcovou smlouvu. Rámcová smlouva Vás neomezuje ničím, jen vám umožňuje provádět konverze s naší společností. Rámcovou smlouvu lze vyplnit online na našich stránkách

Naše služba není limitovaná ani státem či státní příslušností. Službu můžete využívat i ze zahraničí, ať jste ze Slovenska či z Francie a platbu lze odeslat takřka do celého světa, opět s výjimkou zakázaných států.

 

14. Mám zájem provádět směny nepravidelně, anebo jen malé částky, mohu Vaši službu přesto využívat?

Ano, je možné našich služeb využívat i jen pro jednorázové směny. Pro jednorázové anebo občasné směny směny EUR, malých i velkých částek, použijte náš portál www.Europlatba.cz - ten je možné použít ihned i bez uzavřené smlouvy.  Kurz se nastaví dle výše částky. Pro jednorázový požadavek na směnu USD, GBP nás kontaktujte na info@easychange.cz

 

15. Jak je možné, že nabízíte lepší kurzy než banky? 

Je to díky velkému množství transakcí. Díky efektivnímu nakládání se spreadem a navrženému vlastnímu softwaru je tento spread několikrát menší než u bank.

 

16. Je převod nějak omezen třeba minimální částkou? Je nějaký limit pro objem peněz?

Výše částky není omezena a poplatky za směnu malých částek u nás nejsou. Požadavek je pouze na celkový objem všech směněných částek za měsíc (či za čtvrletí), více viz Žádost o smlouvu.

 

17. Jak dlouho trvá vypořádání směny? Za jak dlouho příjemce platbu obdrží / Za jak dlouho budou prostředky připsané na můj účet?

Většinu obchodů vypořádáme ten samý pracovní den, ve kterém jsou prostředky od klienta připsány na náš sběrný účet. V případě pozdějšího připsání bankou (některé banky mají pro nakládání s devizami jen omezené časy) odesíláme konvertovanou měnu nejpozději následující pracovní den. Čas připsání cílovou bankou závisí na zvolené bance a my jej ovlivnit nemůžeme.

 

18. Co znamená poplatek SHA a OUR?

Jedná se o běžné bankovní označení tzv. "režimu platby": 

Při zasílání eur v rámci států EHP příjemci dojde vždy přesná částka, neboť takto SEPA platby v rámci států EHP fungují. Režim platby volíte jenom tehdy, pokud zasíláte platbu mimo státy EHP.

 

19. Dostanu doklad o provedení platby? 

Ano, při provedení každé směny Vám přijde na e-mail doklad o provedení transakce použitelný do Vašeho účetnictví. Po konečném zrealizování transakce Vám přijde ještě doklad o provedení obchodu. Pokud posíláte peníze do zahraničí, např. dodavateli, tento druhý doklad je vhodný pro vašeho příjemce platby pro snadné spárování platby. V tomto dokladu uvidí, z jakého našeho účtu mu platba přišla a že mu byla zaslána od Vás a naše společnost je pouze prostředníkem platby. 

 

20. Jak dlouho trvá proces uzavření Rámcové smlouvy a její administrace?

Po vyplnění žádosti o Rámcovou smlouvu ji zkontrolujeme, ověříme a to během naší provozní doby a s klientem komunikujeme e-mailem. Nyní je možné pro fyzické osoby uzavřít smlouvu také prostřednictvím služby Bank ID, která smlouvu vyplní za Vás a to bez nutnosti nahrávání osobních dokladů. I v této formě uzavření smlouvy je nutné její schválení naším pracovníkem.

 

21. Co když mám další dotazy?

Naše zákaznická linka je tu pro Vás (tel. č. +420 246 083 752-753, info@easychange.cz) a vyřídí Váš dotaz kdykoliv v naší provozní době. Neváhejte se na nás obracet, rádi pomůžeme.